جام سیمای ایران

ساخت وبلاگ

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که خود این بازیگر در نقش اصلی مرد داستان فیلم ظاهر می شود، هنوز بازیگر زن نقش اصلی پیدا نشده است.

در این بین، نام چند خواننده سرشناس دنیای موسیقی برای بازی در این نقش مطرح شده است. اما هیچ از این نام ها، هنوز با سازندگان فیلم به توافق نرسیده اند.

به دلیل حال و هوای داستان این درام جوان پسند، بازیگر زن آن حتما باید از بین فعالان دنیای موسیقی انتخاب شود و یک بازیگر زن سینما نمی تواند در این نقش ظاهر شود.

به نوشته امپایر آنلاین، برادلی کوپر چند سال است که قصد ورود به دنیای فیلم سازی را دارد و تاکید کرده که این ورود حتما باید با کارگردانی نسخه تازه ای از «ستاره ای متولد می شود» باشد!

او که دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده، هم یکی از تهیه کنندگان این فیلم هست و هم در کار دوباره نویسی فیلم نامه آن همکاری خواهد داشت.

بنا به دلایلی که هنوز معلوم نیست، برادلی کوپر قصد دارد بازیگر اصلی زن فیلم خود را از بین فعالان هنری قشر سیاه پوست انتخاب کند.

گفته می شود او با این کار، قصد دارد نگاهی هم به روابط دو قشر سفید و سیاه پوست جامعه آمریکا بیندازد و فیلمی ضد نژادپرستی ارائه کند.

داستان فیلم در باره هنرمند سرشناسی است که به دنبال کشف یک استعداد جدید است. اما این کشف تازه، خیلی زود به صورت چهره ای موفق تر از کاشف خود درمی آید.

نسخه اصلی فیلم در سال 1954 و با بازی جودی گارلند و جیمز میسن تولید شد. صنعت سینما یک بار دیگر در سال 1976، نسخه تازه ای از آن را تولید کرد. باربارا استرایسند و کریس کریستوفرسن بازیگران این نسخه بودند.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 146 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:33

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، «پشت پلک صبح» عنوان برنامه ای از شبکه رادیویی سلامت است که می کوشد فضایی آرام را برای لحظه های شبانگاهی شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش به ارمغان آورد.

این برنامه که از بخش های مختلف و متنوعی همچون تقاطع؛ مهتابی و روان نویس تشکیل شده است، در بخش کارشناسی در گفت و گو با دکتر مریم فرضی، روانشناس و مشاور خانواده؛ دکتر فرشاد شیبانی، روانشناس و مشاور خانواده؛ دکتر مهرنوش دارینی، روانشناس و مشاور خانواده؛ و دکتر محسن منصوبی فر، روانشناس و مشاور خانواده به موضوع «از خوب گوش دادن تا رسیدن به رفتار همدلانه» خواهد پرداخت.

این برنامه جنگی شبانه در راستای رعایت حقوق شهروندی متقابل و افزایش آگاهی اجتماعی است که بامداد سه شنبه‌ها در گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت تهیه و پخش می شود.

گفتنی است، برنامه «پشت پلک صبح» در راستای ارتقای دانش مخاطبان در حوزه سلامت و تغییر نگرش در افراد شب کار، هر شب از 30 دقیقه بامداد به مدت 120 دقیقه،از موج اف. ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان شبکه رادیویی سلامت می شود.

درشت مغذی ها روی خط رادیو سلامت

برنامه «فراسو» شبکه رادیویی سلامت، سه شنبه ـ یکم تیر ماه، با حضور کارشناسان به سوالات شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش درباره «درشت مغذی ها» پاسخ می دهد.

«فراسو» عنوان برنامه ای از گروه تغذیه و سلامت شبکه رادیویی سلامت است که به منظور آگاهی، اطلاع رسانی، تعامل با شنوندگان و ارائه راهکارهای مناسب؛ هر روز در این برنامه رادیویی از یکی از پزشکان متخصص دعوت می شود تا در کنار کارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامک های شنوندگان پاسخ و راهکارهای مناسب را ارائه دهد.

پروتئین‌ها اجزاء ضروری سلول‌ها در تمام موجودات زنده هستند. هر بافت و مایع به استثناء صفرا و ادرار، مقداری پروتئین دارد. ماهیچه‌ها تقریباً نیمی از پروتئین‌ها را شامل می‌شوند. در همین ارتباط، این برنامه، روز سه شنبه، با حضور پیام فرحبخش، دکترای تغذیه به سوالات شنوندگان در خصوص «معرفی پروتئین ها؛ منابع غذایی و کارکردها» پاسخ می دهد.

گفتنی است، برنامه «فراسو» ، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه، به کوشش برنامه سازان گروه «بهداشت و تندرستی» و گروه «تغذیه و سلامت»، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز، تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

آموزش سخاوت به فرزندان در «خونه زندگی»

شبکه رادیویی سلامت، سه شنبه ـ یکم تیر ماه، در برنامه «خونه زندگی»، به موضوع «خصوصیات شخصیتی» خواهد پرداخت.

سخاوت علاوه بر حوزه مالی در ابعاد مختلفی از زندگی نقش دارد. در همین ارتباط، برنامه «خونه زندگی» که کاری از گروه خانواده این شبکه رادیویی است روز سه شنبه با حضور دکتر فروغ اسرافیلیان، روانشناس به سوالات شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش در خصوص اینکه «آموزش سخاوت به فرزندان در خانواده» پاسخ می دهد.

این برنامه از بخش های مختلف و متنوعی همچون آموزش آشپزی در قالب نمایش خانوادگی، گزارش مردمی و پیامک همسایگان برنامه، پزشک خانواده با موضوع درمان های ضروری و پخش تماس های مردمی تشکیل شده است.

گفتنی است، برنامه «خونه زندگی»، از شنبه تا پنجشنبه هر هفته در قالب یک نمایش رادیویی از ساعت 10:30 به مدت 80 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

«سایبان آرامش» و ضرورت‌های مشاوره پیش از ازدواج

در برنامه «سایبان آرامش» شبکه رادیویی سلامت، سه شنبه ـ یکم تیر ماه، «ضرورت‌های مشاوره پیش از ازدواج»، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برنامه «سایبان آرامش» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که آموزش وپیشگیری از اختلالات روان،‌ اضطراب و استرس، ‌اختلال شخصیت از جمله اهداف آن است.

برنامه رادیویی «سایبان آرامش» روز سه شنبه با حضور دکتر میناپور فرخ، روانشناس به این پرسش های مخاطبان درباره «چه مدت بعد از آشنایی؛ دختر و پسر به مشاور مراجعه کنند؟» پاسخ می دهد.

در این برنامه، شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش با فرهنگ مشاوره وخدمات روانشناختی و روانپزشکی آشنا می شوند.

یادآور می شود، برنامه «سایبان آرامش» از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 14:05 به مدت 45 دقیقه، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم مخاطبان صدای سلامت می شود.

چگونه عادت‌های نادرست را ترک کنیم؟

مقوله «شروع دوباره؛ ترک عادت‌های نادرست»، سه شنبه ـ یکم تیر ماه، در برنامه «به رنگ زندگی» شبکه رادیویی سلامت مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

به رنگ زندگی» یک مجله عصرگاهی از گروه بهداشت روان رادیو سلامت است که می کوشد تا مخاطبان را با نقش و کارکرد مولفه‌های هوش معنوی در سلامت روان آشنا کند.

این برنامه عصرگاهی، روز سه شنبه، با حضور دکتر محسن منصوبی فر، روانشناس و مشاور خانواده از ساعت 17 به مدت 100 دقیقه به پرسش مخاطبان درباره «شروع دوباره؛ ترک عادت‌های نادرست»پاسخ می دهد.

برنامه «به رنگ زندگی» از بخش های متعدد و متنوعی همچون روزنگار انقلاب، تغذیه سالم، ایمنی در محیط کار تشکیل شده است.

یادرآور می شود، برنامه «به رنگ زندگی»، به صورت یک هفته در میان، به همت برنامه سازان «گروه خانواده» و «گروه بهداشت روان»شبکه رادیویی سلامت بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:45

سریال «برادر» در شب های ماه مبارک رمضان 95 ساعت 21:15 از شبکه دوم سیما پخش می شود. جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:26

دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت 15:06

سریال پادری هر شب ساعت 22:15 در ایام ماه مبارک رمضان 1395 (به جز شب های قدر) از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود. همچنین تکرار مجموعه نیز در چند نوبت پخش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 176 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:26

به گزارش جام جم سیما، کیانیان نوشت:

٣١خرداد تولد بازیگر بزرگ سینمای ایران ، عزت الله انتظامی ست.
شکرگزار هستم در دورانی زندگی می کنم که توانستم بازی های او را ببینم و افتخار کنم که با او همبازی بودم .

پ.ن اولین جایزه جهانی بازیگری را او برای ایران به ارمغان آورد؛ از فستیوال شیکاگو برای فیلم گاو

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:46

به گزارش جام جم سیما، پرستویی نوشت:

استاد گرانقدر ،عزت سینمای ایران،باباعزت مهربونم،تولدت مبارک .ازخداوند بزرگ،خالق هستی وبشریت برایت سلامتی وتندرستی خواهانم.واینکه سایه شمارو از سر فرهنگ وهنر این مرزو بوم کم نکنه،ای تکرارناشدنی،همیشه بهتون اقتداکردمو خواهم کرد

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:46

به گزارش جام جم سیما ،​ «خندوانه» دربرنامه شب گذشته ، ابتدا با اجرای بیژن بنفشه خواه به روی آنتن رفت و سپس رامبد به همراه شاه حسینی و دانیال وارد صحنه شدند و بعد از سلام و خوشامدگویی به مهمان‌های حاضر به بازی پرداختند و سپس بیژن بنفشه خواه با تعریف خاطره ای از سفر به همراه پدرش برنامه را ترک کرد.

در ادامه بعد از یک رفت و برگشت رسانه‌ای مجری برنامه «خندوانه» از حنیف عمران زاده بازیکن تیم استقلال دعوت کرد و بعد از گپ و گفتی کوتاه با این فوتبالیست از وی خواست تا نفر دوم هاشم بیک زاده را به «خندوانه» دعوت کند و در ادامه مهدی امیرآبادی و آرش برهانی آقای گل استقلال را به عنوان مهمان های برنامه به صحنه «خندوانه» دعوت کرد.

عمران‌زاده، بیک زاده، برهانی و امیرآبادی به ترتیب برای ادامه گفتگو با رامبد جوان بر روی پله‌های صحنه نشستند و از خاطرات شیرین و بامزه روزهای بازی در تیم استقلال گفتند و با تقسیم در دو گروه دو نفره پانتومیم اجرا کردند.

پس از پخش گزارشی کوتاه از زمین‌های زراعت ،رامبد جوان به قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران با بازی خداداد عزیزی، علی دایی و بازیکن های پیشکسوت اشاره کرد و در خصوص عدم موفقیت و یا کمرنگ شدن قهرمانی فوتبال در دهه های اخیر سوال کرد.

آرش برهانی با بیان اینکه در آن زمان تمام بازیکن‌های ما لژیونر بودند و در تیم های اروپایی بازی می کردند، اظهار داشت: بازیکن های آن زمان تکرار نداشتند و دلیل آن هم نبود یک پایه و اساس خوب برای فوتبال است. خداداد عزیزی و یا دیگر دوستان استعداد این رشته را داشتند و از ابتدا اصولی و پایه کار کردند.

وی با اشاره به اینکه در ایران بازیکن ها، پولی در قبال بازی دریافت نمی کنند گفت: در قطر هر بازیکن 3 میلیون دلار دریافت می‌کند و اصلا نمی شود با دریافتی ایران، به انضمام مالیات و جریمه‌ها مقایسه کرد.

در ادامه هاشم بیک‌زاده عنوان کرد: من چند سالی است که از باشگاه استقلال طلبکارم.

پس از بیان خواسته‌ها و دردهای فوتبالی مهمان‌ها هر کدام به تعدادی که توانستند روپایی زدند و دست آخر هر کدامشان از مسئولان خواستند به وضع فوتبال رسیدگی کنند.

مهدی امیرآبادی در پایان خاظرنشان کرد: جوانان اگر واقعا علاقه زیادی به فوتبال و یا هر ورزش دیگری دارند، اساس موفقیت تمرین، پشتکار و دعای خیر پدر و مادر است. مسئولان هم البته باید امکانات لازم را فرهم کنند. امیدوارم به زودی به جام جهانی راه پیدا کنیم.

آرش برهانی تاکید کرد: دوست دارم همه جوان‌هایی که در کشور من زندگی می‌کنند، در هر زمینه‌ای که استعداد دارند موفق باشند و از فدراسیون فوتبال درخواست دارم که بیشتر به بازیکن‌ها توجه کند و همانطور که به حق و حقوق باشگاه‌ها می پردازد، حق و حقوق و اعتراضات ما را هم لحاظ کند. متاسفانه ما در ایران اتحادیه ای نداریم که بازیکن ها تشکیل بدهند و جمع کردن بچه ها هم برای تشکیل این اتحادیه کار بسیار سختی است.

هاشم بیک زاده در ادامه صحبت‌های برهانی توضیح داد: باید یک آکادمی وجود داشته باشد که بچه‌های ما از زیر پایه کار کنند. ای کاش به این نقطه برسیم که از پول همین مالیات ها و جریمه‌هایی که از ما می گیرند، خرج ساخت آکادمی و تدریس فوتبال برای بچه ها شود.

حنیف عمران زاده نیز در پایان تصریح کرد: این روزها زمان مناسبی برای مدرسه فوتبال است و جوان‌ترها و خانواده‌ها حواسشان باشد که گول جذب مالی باشگاه‌ها را نخورند و همانطور که همه دوستان گفتند باید بگویم که کاش مدیران فوتبالی ما خاک خورده های همین عرصه بودند و کمی بیشتر و بهتر به پیشکسوتان عرصه فوتبال احترام می گذاشتیم و رسیدگی می کردیم.

رامبد جوان در «خندوانه» شب گذشته به عنوان حسن ختام این برنامه گفت: من اصلا از فوتبال و حاشیه های این بازی اطلاعی ندارم اما از نگاه‌های اجتماعی می دانم که هر بازی برای هر فردی جنبه روانی دارد و به نوعی انرژی خود را تخلیه می کند، اما اگر این دوقطبی بودن پیروزی و استقلال جمع شود و بقیه تیم ها هم جایی برای عرض اندام داشته باشند، توازن و تعادل بهتری در فوتبال ما برقرار می شود و هر تیمی هواداران خودش را پیدا می کند. و قول می‌دهیم خندوانه در شب های آتی میزبان پرسپولیسی ها و همه تیم های فوتبال باشد .

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:46

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، موضوع «نقش بخشش و بخشندگی در سلامت معنوی»، سه شنبه ـ یکم تیر ماه، همزمان با میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، در برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت، بررسی می شود.

برنامه صبحگاهی «صبح و زندگی» که کاری از گروه بهداشت و تندرستی این شبکه رادیویی است، در خصوص این پرسش که «چقدر در زندگی تون اهل بخشش هستید؟ بخشنده ترین فرد زندگیتان چه کسی است؟» با کارشناسان گفت و گو می کند.

اطلاع رسانی صبحگاهی، و ایجاد امید و نشاط در شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش از جمله اهداف این برنامه رادیوییاست. از این رو، موضوعات این برنامه رادیویی بر اساس نیاز مخاطبان و دغدغه های شنوندگان از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود.

گفتنی است، برنامه زنده «صبح و زندگی»، شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه،بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

«تا خدا راهی نیست» از حسن خلق می گوید

ویژه برنامه «تا خدا راهی نیست» شبکه رادیویی سلامت، سه شنبه ـ یکم تیر ماه، همزمان با میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، موضوع «اثرات حسن خلق در تحکیم روابط خانواده» را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

ویژه برنامه افطار «تا خدا راهی نیست» با هدف خودسازی و رسیدن به رضایت الهی به مدت 30 شب با ایجاد فضای عرفانی شاد و تلفیقی از بخش های کوتاه و شنیدنی در قالب گزارش، نمایش، داستان، مصاحبه، مسابقه و .. با شنوندگان صدای سلامت همراهی می کند.

حسن خلق و گشاده رویی از برجسته ترین صفت هایی است که در معاشرت های اجتماعی، موجب جلب محبت می شود و در اثربخشی سخن فرد بر دیگران، اثری شگفت انگیز دارد.

در همین ارتباط، برنامه «تا خدا راهی نیست» که کاری از گروه تغذیه و سلامت شبکه رادیویی سلامت است، با حضور حجت الاسلام محمد سعیدی، مدرس دانشگاه؛ دکتر راسخی، دکترای تغذیه؛ وحجت الاسلام اسدالله طاهر رضی،کارشناس مذهبی، با موضوع «ابعاد ارتباطی انسان با خدا و خود و اجتماع» به این پرسش که «اثرات حسن خلق در تحکیم روابط خانواده چیست؟» پاسخ می دهد.

گفتنی است، ویژه برنامه افطار «تا خدا راهی نیست» در ایام ماه مبارک رمضان، هر روز از ساعت 19:10 به مدت 110 دقیقه ، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:46

به گزارش جام جم سیما ، ظاهرا او کنار اتومبیلش ایستاده بود که اتومبیل شروع به غلط زدن روی شیب تند جاده کنار خانه اش در ناحیه استودیو سیتی کرد و او را له کرد. او به فاصله کوتاهی بعد از آن در ساعت یک صبح یکشنبه به وقت محلی درگذشت.

یلچین ۲۷ ساله همچنین در فیلم های "دیوانه وار" (۲۰۱۱) و اتاق سبز (۲۰۱۵) بازی کرده بود.

او در فیلم "پیشتازان فضا" (محصول ۲۰۰۹) و "پیشتازان فضا، به سوی تاریکی‌" (۲۰۱۳) نقش پاول چخوف را بازی می کرد؛ نقشی که با بازی والتر کونیگ که اکنون ۷۹ سال دارد معروف شده بود.

فیلم سومی به نام "پیشتازان فضا، ماوراء"که او را در همین نقش نشان می دهد قرار است ماه آینده اکران شود.

خبر مرگ او با واکنش گسترده در شبکه های اجتماعی روبرو شد.

زاخاری کوئینتو که در این رشته فیلم ها نقش اسپاک را بازی می کند در اینستاگرام نوشت:‌ "دوست عزیز ما. رفیق ما. آنتون ما."

یلچین - چپ - در پیشتازان فضا

"یکی از کنجکاوترین و گشاده‌ذهن‌ترین آدم‌هایی که افتخار شناختن‌شان را داشته ام. چه آدم خوش‌ذوق و خوش‌قلبی. خیلی پخته‌تر از سن و سالش بود و حالا جوانمرگ شده. با خانواده اش در این غم باورنکردنی شریکم و برایشان آرزوی صبر می کنم."

جان چو از دیگر بازیگران پیشتازان فضا در توییتر نوشت:‌ "من به آنتون یلچین نهایت عشق و علاقه را داشتم. او یک هنرمند واقعی بود: کنجکاو، زیبا و شجاع. او یک دوست عالی و یک پسر فوق العاده بود. از خبر مرگ او دیوانه شده ام."

کشف جسد

آنتون یلچین تنها فرزند یک زوج اهل سن پترزبورگ بود که حرفه هر دو آنها اسکیت نمایشی روی یخ بود. او زمانی که هنوز خیلی خردسال بود به آمریکا مهاجرت کرد.

جنی هوزیر افسر پلیس در لس آنجلس گفت که یلچین تازه از اتومبیل پیاده شده بود که این حادثه اتفاق افتاد.

وقتی او یکشنبه شب سر قراری حاضر نشد دوستانش نگرانش شدند. آنها ساعت یک صبح او را درحالی که جسدش میان اتومبیل و یک تیرک پستی گیر کرده بود پیدا کردند.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 169 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:46

اولین مواجهه‌ام در استودیو، شنیدن آرم برنامه با صدای حسن همایی و ایمان ساکی است: «زمین نماینده و شعبه دیگری ندارد؛ به تنها سکونتگاه کهکشان‌ها خوش آمدید.» ناخودآگاه با شنیدن این جمله حس خوشایندی به من دست می‌دهد که هنوز هستند کسانی که به فکر طبیعت و محیط‌زیست باشند.

سیما پاتیمار، تهیه‌کننده برنامه می‌گوید: آرم برنامه از موسیقی‌ای به نام «زمین» گرفته شده است. اگر تا آخر همراه برنامه باشید متوجه می‌شوید برنامه با یک جمله محیط‌زیستی، همراه با موسیقی‌ای آرام‌بخش به پایان می‌رسد.

با اشاره دست پاتیمار، لیلا صفری، گوینده این‌گونه برنامه را آغاز می‌کند: به تنها سیاره آبی‌خوش آمدید و... علیرضا آزادگان مهر، صدابردار احساس می‌کند صدا خیلی بلند است و از مجری می‌خواهد از اول، برنامه را شروع کند. صفری بعد از تکرار این جملات ادامه می‌دهد: سلام به شما که برنامه سیاره آبی را برای شنیدن انتخاب کردید. توجه شما برای ما بسیار ارزشمند است و... .

همین‌طور که عوامل برنامه مشغول ضبط هستند، آرزو میرزاخانی، روزنامه‌نگار حوزه محیط‌زیست وارد استودیو می‌شود و برنامه را با گوینده ادامه می‌دهد.

تنها برنامه زیست‌محیطی رادیو!

تهیه‌کننده جوان برنامه سیاره آبی می‌گوید: این برنامه چند بار دستخوش تغییرات شده است. قبلا برنامه به صورت مجله بود و چند موضوع مختلف بررسی می‌شد، اما در حال حاضر با کم شدن زمان برنامه یک موضوع به صورت چالشی بررسی می‌شود.

پاتیمار عنوان می‌کند: گاهی به صورت پرونده‌ای به موضوع نگاه می‌شود و از زوایای گوناگون مورد کنکاش قرار می‌گیرد. بعضی وقت‌ها هم بنا بر اتفاقات زیست‌محیطی یا تقویم محیط‌زیستی کشور، موضوعات متفاوتی در برنامه ارائه می‌شود.

او به مشارکت فعال مردم در برنامه اشاره می‌کند و می‌گوید: از مردم خواستیم مشکلات و معضلات محیط‌زیستی را مطرح کنند و ما از مسئولان مطالبات مردم را خواستاریم. درحال حاضر در بخش جدیدی که به برنامه اضافه شده، آنها می‌توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با سامانه پیامکی 30000900 در ارتباط باشند و از اتفاقاتی که رخ می‌دهد گزارش تهیه کنند و برای ما بفرستند. گاهی حتی فعالان زیست‌محیطی موضوعات مهم برنامه را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

پاتیمار با اشاره به موسیقی‌های برنامه تصریح می‌کند: در برنامه بیشتر از موسیقی‌ها و المان‌های محیط‌زیستی استفاده می‌کنیم. به‌طور مثال صدای قو پخش می‌شود که تداعی‌گر محیط بکر زیستی است.

اجرایی شادی و با انرژی!

وقتی از لیلا صفری درباره لحن و بیانش در اجرای برنامه سیاره آبی می‌پرسم، می‌گوید: به نظرم آدم‌ها، شادی را از محیط‌زیست می‌گیرند؛ در حالی که این محیط‌زیست است که به انسان روحیه و انرژی می‌دهد، بنابراین برنامه را شاد و با انرژی اجرا می‌کنم.

صفری معتقد است برنامه سیاره آبی در همه زندگی مستتر است، حتی این برنامه خود زندگی است و نمی‌توان آن را در ژانر علمی یا فرهنگی و اجتماعی گنجاند.

این مجری که رشته تحصیلی‌اش کارگردانی است از علاقه شخصی خویش به مسائل محیط‌زیست می‌گوید و ادامه می‌دهد: مدت‌ها قبل برای رادیو برنامه‌ای با همین موضوع داشتم و با سازمان‌های مردم‌نهاد مختلف همکاری داشته‌ام.

صفری درباره ارتباط خوبی که با کارشناسان برنامه برقرار می‌کند، توضیح می‌دهد: معتقدم زیبایی در سادگی است و چیزی که قابل فهم برای همه مردم باشد، تاثیرگذار است و در اینجا حتما می‌توان فرهنگسازی کرد. مگر رسالت ما غیر از این است؟ ما در طول شبانه‌روز با برنامه‌سازی‌های مختلف قصد داریم در نگرش مردم تغییر ایجاد کنیم. اگر قرار است من به حرفی که می‌زنم اعتقاد داشته باشم و تاثیرش را ببینم باید قبل از همه خودم هم عمل کنم.

وی عنوان می‌کند: البته من میزگردهای مختلفی اجرا کرده ام که در طول سال‌ها کمک کرده چه رفتاری در گرفتن ارتباط با مسئولان داشته باشم. در واقع به زبان مسئولان آشنا شده‌ام، حتی اگر از قبل، هماهنگ نشده باشد، ذهنم همیشه آماده است و می‌دانم چه سوالاتی بپرسم تا زودتر خواسته مردم و مطالبات آنها را از مسئولان پیگیر باشم.

کیفیت مناسب صداهای تلفنی

همین‌طور که علیرضا آزادگان مهر، صدای کارشناس برنامه را تنظیم می‌کند، می‌گوید: خوشبختانه خانم پاتیمار جزو کسانی است که برنامه را خام ضبط نمی‌کند و برنامه از اول با موسیقی ضبط شروع می‌شود و گوینده و کارشناس با شنیدن موسیقی‌ها، حس بیشتری به موضوعات ارائه شده پیدا می‌کنند. بنابراین به لحاظ فنی، صدا‌برداری، میکس درستی دارد و تلاشمان این است که به خاطر کارشناسان تلفنی، صدای تلفن نیز کیفیت مناسبی داشته باشد.

پیوندی عمیق میان مردم و محیط‌زیست

شهرام ملازاده، مدیر گروه دانش و اقتصاد رادیو ایران در‌خصوص دلایل موفقیت برنامه سیاره آبی می‌گوید: سیاره آبی با رسالت پرداخت به مسائل زیست‌محیطی پس از تغییر مدیریتی شبکه متولد شد و در عمر کوتاه خود توانست اعتماد مخاطبان را به خود جلب کند. در تعریف اهداف برنامه ما بنا را بر آن گذاشتیم تا پیوندی عمیق‌تر میان مردم و محیط‌زیست ایجاد شود. کاری که بخوبی رسانه از عهده آن برمی‌آید و جزو وظایف ذاتی رسانه‌ای گرم مثل رادیوست.

وی ادامه می‌دهد: بر همین اساس پیگیری مطالبات زیست‌محیطی مردم را به عنوان رسالت اصلی سیاره آبی تعریف کردیم. بدیهی است نقش موثر مردم در این برنامه فرصتی است برای دیدن مسائل زیست‌محیطی از نگاه آنها و ایجاد علاقه توام با احساس مسئولیت نسبت به محیط‌زیست در آنها. بی‌شک همراهی مخاطبان فعال برنامه دلیل اصلی توفیق و درخشش برنامه است و رسانه، محملی است شایسته برای طرح و پیگیری مسائل زیست‌محیطی. لازم به یادآوری است کوشش دلسوزانه عوامل برنامه بخصوص خانم پاتیمار در پیگیری و طرح مطالبات نقش موثری در توفیق آن دارد و شایسته تحسین است. سیاره آبی تنها برنامه تخصصی محیط‌زیست معاونت صداست که هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت 14 و 45دقیقه با یک موضوع چالشی ازگروه دانش و اقتصاد رادیو ایران پخش می‌شود.

واکاوی مسائل محیط‌زیستی از منظر مسئولان

آرزو میرزاخانی، کارشناس برنامه و روزنامه‌نگار آزاد می‌گوید: سیاره آبی یک برنامه زیست‌محیطی است که تلاش دارد مسائل روز و مشکلاتی را که مطرح می‌شود از منظر مسئولان و فعالان محیط‌زیست واکاوی کند. متاسفانه در سال‌های گذشته نسبت به موضوع محیط‌زیست در کشور ما بی‌توجهی شده است.

زهره زمانی‌

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 7:24

برخلاف رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی که عمدتا بدون دسته‌بندی و برنامه‌ریزی، دسترسی به محتوا را فراهم می‌کنند و صرفا نقش واسطه و نشر دهنده را به عهده دارند، تلویزیون و رادیو براساس جدولی که با نیازها، خواسته‌ها و شرایط عمومی مخاطبان منطبق می‌شود، نشر اطلاعات را در قالب برنامه‌های مختلف ساماندهی می‌کنند. در این جدول که به کنداکتور شهرت دارد، هر برنامه‌ای برای زمان خاصی از شبانه روز در نظر گرفته شده و به نوعی عرضه محصول رسانه‌ای، مهندسی می‌شود.

کنداکتور برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در افزایش میزان مخاطب نقش دارد و می‌تواند به عنوان یک مرجع، مخاطب را در برنامه‌ریزی یاری دهد اما درست به همین اندازه هم می‌تواند مخاطب را بپراند اگر سیستم پخش به این جدول وفادار نباشد و در این زمینه هیچ توضیحی به مخاطبانش ارائه نکند.

تدارک هر برنامه‌ای در تلویزیون، اعم از تامینی یا تولیدی، نمایشی یا غیر نمایشی، مستلزم صرف زمان و هزینه است؛ همچنین وقت و انرژی قابل توجهی صرف می‌شود تا این برنامه در بهترین و مناسب‌ترین زمان ممکن در فهرست برنامه‌ها جای بگیرد و بعد از آن، درباره این برنامه‌ها و انتشار جدول پخش اطلاع رسانی می‌شود که هیچ کدام بدون هزینه نیست اما پس از طی این فرآیند، بارها رخ داده که مخاطب راس ساعت مشخص شده پای تلویزیون می‌نشیند تا فیلم، سریال یا مستند مورد نظرش را تماشا کند اما یا برنامه مورد نظر با تاخیر قابل توجهی به نمایش در آمده یا اصلا پخش نشده است!

این اتفاق متاسفانه در تلویزیون گاهی سابقه دارد و مخاطبان بسیاری با روزنامه جام‌جم که هر روز جدول پخش برنامه‌ها را چاپ می‌کند، تماس گرفته‌ و از این بی‌نظمی گلایه کرده‌اند. جابه‌جایی ساعت پخش برنامه در برخی موارد شاید غیرقابل اجتناب باشد اما راهکارهایی وجود دارد که انتخاب مخاطب محترم شناخته شود. یکی از ساده‌ترین راهکارها بعد از تلاش برای ثابت ماندن جدول پخش برنامه‌ها این است که در صورت ایجاد هر تغییری، اطلاعات دقیق و کامل به شکل زیرنویس یا میان برنامه به مخاطبان اعلام شود.

گاهی کافی است مخاطب فقط یک بار چنین بی‌نظمی و بی‌اهمیتی را تجربه کند تا برای همیشه اعتمادش را به زمان پخش‌ برنامه‌ها از دست بدهد و به عبارتی تماشای تلویزیون را نه بر اساس انتخاب بلکه به حادثه و تصادف بسپارد یا حتی شاید تصمیم بگیرد یک برنامه را در شبکه‌های مجازی یا سایت‌های ارائه‌دهنده فیلم و ویدئو دنبال کند.

احترام به وقت مخاطب حتی اگر خودش چنین احترامی را برای وقتش قائل نباشد، یکی از مهم‌ترین راهکارهای جلب نظر و همراهی اوست و حتی می‌تواند یک اتفاق آموزشی بوده و به‌صورت غیرمستقیم در فرهنگ ارتباطی مردم جامعه نقش داشته باشد؛ مخاطب شاید وقت‌شناسی در تلویزیون یا هر جا و هر فرد دیگری را امری عادی و یک وظیفه تلقی کند اما قطعا در مورد بی‌اعتنایی به تعهدات و زمان‌های تعیین شده، بی‌تفاوت نخواهد بود و حتما واکنش‌هایی بروز خواهد داد که متاثر از قهر و رنجیدگی است.

آذر مهاجر

رادیو و تلویزیون

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 150 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 5:21

او معتقد است ابعاد شخصیت نازی با پیشرفت قصه بیشتر برای مخاطبان روشن خواهد شد و در چند مقطع نیز مخاطبان را غافلگیر می‌کند. سریال برادر سومین تجربه ماه رمضانی گلاره عباسی بعد از سریال‌های «نون و ریحون» و «مدینه» است. عباسی اعتقاد دارد پخش هر شب سریال در ماه رمضان محک خوبی برای بازیگر است که هم نظرات مردمی ‌را بیشتر بشنود و هم این که عملکرد خودش را ارزیابی کند. او تا به امروز در مجموعه‌های کیمیا، بی‌انتظار، مهرآباد، تکیه بر باد، شیدایی، کتابفروشی هدهد، بچه‌ها نگاه می‌کنند، گمشده، حیرانی و در چشم باد تجربه نقش‌های متفاوت را داشته است. با این بازیگر درباره سریال برادر به گفتگو نشستیم.

سریال‌های ماه رمضان هر سال با اقبال مخاطبان روبه‌رو می‌شوند، آیا این مساله در انتخاب شما برای بازی در سریال برادر دخیل بوده است؟

سریال‌هایی که در مناسبت‌های نوروز، محرم و رمضان روی آنتن می‌روند بیشتر دیده می‌شوند و مردم هم خیلی از این آثار استقبال می‌کنند. از سوی دیگر وقتی بازیگری برای تلویزیون بازی می‌کند، حتما مخاطب برایش اهمیت دارد و این که علاقه‌مند است مردم کارش را ببینند. البته معتقدم سریال‌های رمضانی بیشتر از دو مناسبت دیگر دیده می‌شوند و مثل نمایشگاه است و مردم نظرات‌شان را می‌دهند. مسلما برای من هم این مساله جذاب است و علاقه مند هستم کارم هر شب پخش شود. من هم قبل از بازی در سریال برادر در سریال‌های نون و ریحون به کارگردانی فرزاد موتمن و مدینه ساخته سیروس مقدم بازی کرده بودم و این سریال سومین تجربه ماه رمضانی من است. به همین دلیل پخش سریال برادر در ماه رمضان در انتخاب من بی‌تاثیر نبوده است.

نقش نازی برایتان چه ویژگی‌هایی داشت؟

من هم مثل دیگر بازیگران دوست دارم نقش‌های متفاوت را تجربه کنم. البته این تقسیم‌بندی درباره نقش‌های مثبت، منفی و خاکستری وجود دارد، اما برای من مهم نیست که نقش مثبت بازی می‌کنم یا خاکستری و منفی. دلم می‌خواهد نقشم را متفاوت بازی کنم تا مخاطب از دیدن کار لذت ببرد. بازی کردن در سریال‌های ماه رمضان این امتیاز را دارد که هم بازیگر خودش را محک بزند که عملکردش چگونه بوده و هم این که مردم درباره بخش‌های مختلف سریال از بازی‌ها گرفته تا قصه و... نظراتشان را بگویند. در واقع مردم خیلی با دقت اثر را می‌بینند، به همین دلیل بهتر می‌توانند دیدگاه‌شان را بگویند. من هم قبل از ایفای شخصیت نازی طراحی‌های لازم را انجام دادم و تلاش کردم نقشم را خیلی خوب بازی کنم، زیرا نقش جای کار داشت. در مجموع شخصیت نازی چند وجهی است و امیدوارم از پس نقش برآمده باشم.

اما تا به الان خیلی شاهد تعلیق این شخصیت نبودیم!

با پیشرفت قصه این اتفاق می‌افتد. مطمئن هستم مخاطب غافلگیر می‌شود. امیدوارم این غافلگیری را در آورده باشم و شرمنده نقشم نشوم. به نظرم نباید قضاوت عجولانه داشته باشیم، چون نازی از آن دسته شخصیت‌هاست که در چند مقطع مخاطب را غافلگیر خواهد کرد و لایه‌های متفاوتی دارد که به مرور برای مخاطب روشن می‌شود.

یعنی با این جمله مخاطبان را به صبوری دعوت می‌کنید؟

بله، به نظرم برخی مواقع ما باید صبر داشته باشیم تا به مرور رفتارهای شخصیت‌های قصه برای مخاطب روشن شود؛ این که چرا او دست به چنین کارهایی می‌زند و دلیلش چیست، فکر می‌کنم این مساله به جذابیت‌های شخصیت نازی اضافه کرده است.

سریال برادر سومین تجربه ماه رمضانی شماست و با تعجیل‌های کارهای مناسبتی کاملا آشنا هستید. خستگی و تعجیل‌های بموقع رساندن به آنتن، شما را برای طراحی شخصیت نازی با مشکل روبه‌رو نکرد؟

این ویژگی کارهای ماه رمضان و مناسبتی است و من به عنوان بازیگر اضطراب این مساله را دارم که نقش را درست در بیاورم و برایم اهمیت دارد، اما می‌توان با حضور همکاران حرفه‌ای سختی‌های کار را پشت‌سر گذاشت. ضمن این که وقتی بازخوردها را همزمان با تولید و پخش می‌بینید، دلنشین است و محکی برای اعضای گروه محسوب می‌شود. راستش این نوع تولید باعث می‌شود همه بهتر متوجه نقاط قوت و کاستی‌ها شوند. در مجموع این نوع کار کردن یک آزمون محسوب می‌شود.

سریال‌های ماه رمضان را با کارگردانان مختلف کار کردید و بعد از سریال کیمیا، این دومین تجربه شما با جواد افشار است. کار با این کارگردان چه تجربه‌ای برایتان به همراه داشته است؟

خوشبختانه شانس این را داشتم که با کارگردانانی کار کنم که آثارشان دیده می‌شود و پر مخاطب است. آقای موتمن کارگردان بسیار خوبی است. آقای مقدم مخاطب را خیلی خوب می‌شناسد. سریال قبلی آقای افشار با نام کیمیا هم با اقبال مردمی ‌روبه‌رو شد. وقتی با یک کارگردان تجربه خوبی داشته باشید با میل و رغبت بیشتری علاقه‌مند هستید تجربه دوم، سوم و... را تکرار کنید. فضای سریال برادر صمیمانه و دوستانه بود و آقای افشار هم تلاش می‌کرد محیط را آرام نگه دارد. ضمن این‌که این فرصت را به بقیه می‌داد براحتی نظرات‌شان را اعلام کنند.

در واقع همه خودشان را سر کار آقای افشار سهیم می‌دانند و با تعامل خوبی که دارد، بازیگران مرتب درباره نقش‌شان صحبت می‌کنند. به هر حال همه از نقش عاطفه، احساس و درک دارند. ضمن این که پوریا پورسرخ نقش مقابل من در سریال کیمیا بود و در سریال برادر هم این اتفاق افتاده است. بنابراین با شناخت کار را انجام دادم.

در این سریال نقش پدر شما را کاظم بلوچی بازی می‌کند، اما چرا رابطه دختر و پدر رسمی ‌و خشک است و صمیمانه نیست. به نظرتان بهتر نبود این رابطه دوستانه بود؟

کاراکتر من و آقای بلوچی برای مخاطب هنوز روشن نشده است. به مرور زمان متوجه خواهید شد که بر اثر اتفاقاتی که رخ داده، این‌گونه رفتار می‌کنند. در واقع رفتار پدر و دختر آگاهانه است. به همین دلیل تاکید کردم مخاطبان باید صبوری داشته باشند. امیدوارم بینندگان از تماشای سریال برادر لذت ببرند.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 167 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:20

به گزارش جام جم سیما ، او که متولد شهر آمل است درباره خودش می‌گوید: تحصیلاتم را در رشته علوم اسلامی خارج فقه و اصول گذراندم، در فقه شاگرد آیت‌الله رضوانی، آیت‌الله آقامحمدی گیلانی و مقام معظم رهبری، در اصول نیز شاگرد آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی و در فلسفه نیز شاگرد آیت‌الله آقا محمدی گیلانی بودم. همچنین در سطوح عالی حوزه و مدتی کوتاه هم در رشته خارج از فقه در محضر ایشان بودم. حدود 25 سال که در رادیو تهیه برنامه‌های معارفی و مذهبی را بر عهده دارم و بیشتر برنامه‌هایی که تهیه آنها را بر عهده می‌گیرم، دینی و معارفی است و به مناسبت‌های ملی و مذهبی اختصاص یافته است که کاملا با رشته تحصیلی و علاقه‌ام همخوانی دارد.

به بهانه پخش ویژه برنامه‌های دینی و مذهبی در ایام ماه رمضان با این تهیه‌کننده برنامه‌های رادیویی گپ و گفتی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

از چه سالی وارد صدا و سیما شدید؟

از سال 70 وارد سازمان صدا و سیما شدم. البته قبل از ورود به صدا و سیما در وزارت دفاع مدیر فرهنگی وزارتخانه بودم و تا سال 77 نیز این همکاری ادامه داشت. در همین سال جذب سازمان شدم و به عنوان سردبیر به صورت رسمی کارم را به طور تمام وقت ادامه دادم.

چه عاملی باعث شد شما کار در سازمان صدا و سیما را انتخاب کنید؟

من در آن دوران با حجت‌الاسلام مفتح، مدیر گروه معارف رادیو در درس آیت‌الله آقا محمد گیلانی همکلاسی بودم، به دعوت او وارد سازمان صدا و سیما شده و پس از سپری کردن دوره‌های آموزشی جذب شدم.

در حال حاضر با چه شبکه‌هایی همکاری می‌کنید؟

من از زمان ورودم به سازمان با رادیو همکاری داشتم و تاکنون نیز طی این 25 سال تهیه برنامه‌های دینی و مذهبی رادیو تهران را بر عهده داشته‌ام. علاوه بر این 250 برنامه تلویزیونی در شبکه قرآن سیما و شبکه پنج سیما با مضمون معارفی و دینی ساخته‌ام.

اولین برنامه‌ای که سردبیری یا تهیه آن را بر عهده داشتید به یاد دارید؟

اولین برنامه من با عنوان «بر بال صحیفه» روی آنتن رفت، به دلیل محتوا و مضمون و همچنین علاقه‌ای که به شرح دعای امام سجاد(ع) داشتم، هرگز آن را فراموش نخواهم کرد.

تهیه برنامه‌ها را بر چه اساس و معیاری انتخاب می‌کنید؟

من تهیه برنامه‌هایی را که به آنها عشق و علاقه داشته باشم، بر عهده می‌گیرم. مسلما روی برنامه‌هایی که به آنها علاقه‌مند باشم، وقت و انرژی مضاعفی می‌گذارم. البته باید گفت برنامه‌ای را که باب طبع من نباشد، نمی‌پذیرم. بیشتر برنامه‌ها را براساس محتوا، سیاستگذاری، اهداف و رویکردشان انتخاب می‌کنم.

در حال حاضر در رادیو تهران تهیه چه برنامه‌هایی را بر عهده دارید؟

تهیه سه برنامه از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران را بر عهده دارم. برنامه «بوستان معرفت» گزیده‌ای از کلام بزرگان شخصیت‌های علمی و دینی است که هر روز بجز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از ساعت 15 و 20 دقیقه روی آنتن می‌رود. این برنامه درباره مباحث اخلاقی و تربیتی است که به مناسبت‌های دینی و مذهبی می‌پردازد و گزیده‌ای از سخنان آیت‌الله جوادی آملی، مکارم شیرازی، آیت‌الله بهجت، آیت‌الله مشکینی و... است. اجرای این برنامه را فاطمه نصرآبادی بر عهده دارد و نویسندگی آن بر عهده مریم چوپانی است.

«صبح انتظار» از دیگر برنامه‌هایی است که صبح جمعه از ساعت 6 و 15 دقیقه با پخش دعای ندبه از رادیو تهران پخش می‌شود. در این برنامه با مولفان مهدویت درباره محتوای کتابشان، اهداف و انگیزه آنها در نگارش گفت‌وگو خواهد شد. بیشتر مولفان کارشناس هستند و با آنها درباره ظهور امام زمان(عج)، مفهوم انتظار و شرایط منتظرین و... مصاحبه می‌شود. شرح و ارائه مقدماتی درباره دعای ندبه و گفت‌وگو با شعرای آیینی و خوانش اشعارشان از دیگر بخش‌های این برنامه است که به گویندگی پریسا جمالی و نویسندگی مریم چوپانی پخش می‌شود.

شما برنامه‌ای با شرح کلمات قصار نهج‌البلاغه دارید. درباره این برنامه هم توضیح می‌دهید؟

شرح کلمات قصار نهج‌البلاغه توسط آیت‌الله نظری، روزهای جمعه از ساعت 6 و 5 دقیقه تحلیل و تفسیر می‌شود. فاطمه نصرآبادی هم اجرا و مریم چوپانی هم نویسندگی آن را بر عهده دارند.

با توجه به این که محتوا و مضمون برنامه‌های شما دینی و مذهبی است، مخاطبان برنامه‌های شما را قشر و گروه خاصی تشکیل می‌دهد؟

خیر، مخاطبان ما عموم مردم هستند. البته ما مخاطبان خاص هم داریم که از علاقه‌مندان هستند؛ اما سیاستگذاری برای تهیه برنامه‌ها برای گروه عامه مردم است.

به نظر خودتان مهم‌ترین دلیل ماندگاری و تکرار نشدن برنامه‌ها در چیست؟

من خودم تهیه برنامه‌های «نغمه‌های آسمانی»، «پرتو هدایت» و «احکام» را بر عهده داشتم که به دلیل محتوای جذاب به صورت مستمر 10 سال روی آنتن رادیو تهران بود. به شخصه معتقدم این گونه برنامه‌ها در درازمدت از لحاظ کمی و کیفی ارتقا می‌یابد و جذابیت آنها بیشتر و بیشتر می‌شود. برنامه‌ها در طول زمان به مرور جا می‌افتد و پخته می‌شود. برنامه‌ها در درازمدت رنگ‌آمیزی می‌شود.

افزودن ایده و خلاقیت منوط به علاقه‌ای است که تهیه‌کننده به تولید برنامه دارد و در تلاش است تا بر کیفیت برنامه بیفزاید.

این امکان وجود دارد که روال برنامه روتین و تکراری شود؟

برنامه‌ها با گذشت سال‌ها تکراری نمی‌شود؛ بویژه از نظر محتوا به تکرار نمی‌افتد، بلکه ظاهر و شکل آنها تغییر می‌کند. با آمدن مدیران جدید عنوان و رویکرد برنامه‌ها تغییر می‌کند، گاهی مواد و محتوا همان است و فقط شکل و نام آنها تغییر خواهد کرد. هر چه تهیه‌کننده تواناتر و خبره‌تر باشد، قدرت مانور بیشتری در تولید برنامه خواهد داشت.

برنامه‌هایی که چند سال پخش می‌شود مطمئنا برنامه‌های فاخر و پرمحتواست که برنامه‌های دیگر توان رقابت با آنها را ندارد. تهیه‌کننده‌ای که توانسته برنامه‌ای را برای چند سال متوالی تولید کند، علاقه، انگیزه و پشتکار بسیاری دارد که با نوآوری و خلاقیت توانسته موفق عمل کند.

در ابتدا برنامه‌های رادیویی چه شاخصه و مولفه‌هایی داشت که هم‌اکنون این گونه نیست؟

من معتقدم برنامه‌های رادیو از زمین تا آسمان تغییر کرده است. در گذشته تهیه برنامه‌ها خیلی سخت بود، توسعه امکانات و افزایش تکنولوژی سبب شده تولید برنامه‌ها راحت‌تر شود.

شما به عنوان شخصی که آن دوران را هم تجربه کرده‌اید، به عنوان یک تهیه‌کننده پیشکسوت برای جذب بیشتر شنونده‌ها چه راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنید؟

به نظر من در تولید و تهیه برنامه باید به نیاز و سلیقه مخاطب توجه ویژه داشت، البته نوع مخاطب و ساعتی که برنامه روی آنتن می‌رود نیز بسیار حائزاهمیت است. برنامه‌ای که صبحگاهی است با برنامه عصرگاهی وجه تمایز بسیاری دارد، توجه به همین نکات کوچک هم می‌تواند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد. هدفگذاری در تولید برنامه از اولویت بیشتری برخوردار است و دریافت بازخورد مخاطب از طریق پیامک و تماس‌های تلفنی سبب ارتباط دوسویه و مشارکت فعال شنونده‌ها خواهد شد. پیگیری مشکلات و دغدغه‌های شهروندان نیز از دیگر نکاتی است که باید به آنها توجه داشت.

تعریفتان از رادیو چیست؟

رادیو یعنی صدا، صدایی دلنشین که با هزینه بسیار کم و راحت در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد. رادیو یکی از رسانه‌های پرسرعت در انتقال پیام است که می‌تواند در مدت کوتاه اخبار مختلفی را در سطوح ملی و بین‌المللی به مخاطبان انتقال دهد. سرعت زیاد رادیو حتی در دنیای امروز یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن است که این امکان را می‌دهد با امکاناتی بسیار محدود در حداقل زمان بهترین کارایی را داشته باشد.

اگر کسی بگوید می‌خواهم در رادیو یک تهیه‌کننده حرفه‌ای باشم، باید چه کار کند؟ چه پاسخی به این پرسش می‌دهید؟

گام اول برای تهیه‌کننده حرفه‌ای بودن سپری کردن دوره‌های آموزشی و تحصیلات مرتبط است، اما آنچه باید همیشه در زندگی مد نظر داشته باشیم، افزایش علم و دانش است. استفاده از تجربه و سابقه افراد با تجربه نیز می‌تواند در این خصوص نقش موثری داشته باشد.

خود شما چقدر اهل مطالعه هستید و اساسا مطالعه در کار شما نقشی دارد؟

من از کوچک‌ترین لحظاتم برای مطالعه استفاده می‌کنم، خیلی با کتاب انس دارم. هیچ وقت از مطالعه و تحقیق غافل نمی‌شوم، به طوری که کتاب خواندن جزء لاینفک زندگی من است. بیشتر کتاب‌هایی که مطالعه می‌کنم دینی و مذهبی و مرتبط به رشته تحصیلی و کاری است. من بیشتر کتاب‌های تفسیر، حدیث، تاریخ اسلام و احکام و... را مطالعه می‌کنم.

مریم کریمی / ضمیمه قاب کوچک

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:20

به گزارش جام جم آنلاین ، محصول تازه کمپانی در حالی به فروش کلی جهانی 316 میلیون دلاری دست پیدا کرده، که در 87 کشور دنیا اکران عمومی شده است.

در حالی که فروش این کمدی اکشن ماجراجویانه در آمریکای شمالی به 102میلیون دلار رسیده، فروش آن در بقیه کشورهای دنیا 214 میلیون دلار بوده است.

در این بین، نزدیک 100میلیون دلار از این 214 میلیون دلار، سهم سینماهای کشور آسیایی چین بوده است. به این ترتیب، چین به تنهایی توانسته بخش اعظم رقم فروش بین المللی فیلم را به خود اختصاص دهد!

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، تهیه کنندگان این انیمیشن در کمپانی از رقم فروش 316 میلیون دلاری محصول خود در سطح جهانی راضی هستند.

منابع نزدیک به کمپانی می گویند آن ها انتظار چنین فروش خوبی (و حتی بالاتر از آن) را در جدول گیشه جهانی سینما داشتند. به همین دلیل، احتمال آن وجود دارد که قسمت های بعدی این انیمیشن، خیلی سریع وارد مرحله تولید شود.

«پرنده های خشمگین» با هزینه ای 73 میلیون دلاری تهیه شده و فرگال ریلی و کلی کایتیس کارگردانان آن هستند. به جز شان پن، این انیمیشن صداپیشه مشهوری ندارد.

داستان فیلم، در باره پرنده خشمگینی است که به دلیل پرخاشگری به کلاس های ویژه محار خشم فرستاده می شود. او بزودی می فهمد مهمانان تازه وارد جنگل آن ها، گروهی از موجودات مزاحم هستند.

« پرنده های خشمگین » پس از قسمت دوم اکشن فانتزی «شاهزاده فارسی»، دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در بین فیلم هایی است که براساس داستان یک بازی ویدئویی ساخته شده است.

«شاهزاده فارسی» با بازی «جیک جیلنهال» و فروش جهانی 336 میلیون دلاری، این مقام را در اختیار خود دارد.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 175 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:31

سریال «برادر» در شب های ماه مبارک رمضان 95 ساعت 21:15 از شبکه دوم سیما پخش می شود. جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:08

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، «پشت پلک صبح» عنوان برنامه ای از رادیو سلامت است که می کوشد فضایی آرام را برای لحظه های شبانگاهی شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش به ارمغان آورد.

این برنامه شبانگاهی بامداد دوشنبه که کاری از گروه سلامت اجتماعی این شبکه رادیویی است با حضور دکتر علیرضا شریفی یزدی، جامعه شناس به این سوال که «شما در مواقع حساس با چه کسی مشورت می کنید؟» پاسخ می دهد.

«پشت پلک صبح»، جنگی شبانه در راستای رعایت حقوق شهروندی متقابل و افزایش آگاهی اجتماعی است که از بخش های مختلف و متنوعی همچون گفتار، گزارش، ترانه و تصنیف، نمایش و کارشناسی تشکیل شده است.

یادآور می شود، برنامه «پشت پلک صبح» در راستای ارتقای دانش مخاطبان در حوزه سلامت و تغییر نگرش در افراد شب کار، هر شب از 30 دقیقه بامداد به مدت 120 دقیقه،از موج اف. ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان شبکه رادیویی سلامت می شود.

«افق روشن» و چگونگی نظارت بر عرضه بهداشتی اصناف غذایی

برنامه «افق روشن» شبکه رادیویی سلامت، دوشنبه ـ 31 خرداد ماه، با موضوع «حقوق شهروندی؛ صنوف غذایی و نظارت بر عرضه بهداشتی آن» تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

برنامه «افق روشن» عنوان برنامه ای از گروه اجتماعی رادیو سلامت است که به مهم ترین موضوعات سلامت اجتماعی در سطح کلان می پردازد.

در برنامه «افق روشن» روز دوشنبه، از ساعت 9:05 به مدت 45 دقیقه با حضور مهندس مریم مظهری، کارشناس بهداشت محیط دفتر بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت به موضوع «چگونگی و کنترل و نظارت اصناف غذایی» پرداخته می شود.

این برنامه رادیویی در قالبی گفتگو محور سعی در تبیین موضوعات مرتبط با سلامت اجتماعی دارد و می کوشد تا در خصوص محیط زیست، حقوق شهروندی و .... به مخاطبان آگاهی رسانی کند.

گفتنی است، برنامه «افق روشن» روزهای شنبه به موضوعات ‏زیست‌محیطی، دوشنبه‌ها به حقوق شهروندی و آموزش شهروندی و چهارشنبه‌ها به فضاهای شهری عمومی اختصاص دارد.‎

«صبح و زندگی»از سلامت اجتماعی می گوید

موضوع «سلامت اجتماعی»،دوشنبه ـ 31 خرداد ماه، در برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت، بررسی می شود.

برنامه صبحگاهی «صبح و زندگی» که کاری از گروه بهداشت و تندرستی این شبکه رادیویی است، در خصوص این پرسش که «هرچیزی که برای خود می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم» با دکتر علیرضا شریفی یزدی،جامعه شناس گفت و گو می کند.

اطلاع رسانی صبحگاهی، و ایجاد امید و نشاط در شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش از جمله اهداف این برنامه رادیویی است.

از این رو، موضوعات این برنامه رادیویی بر اساس نیاز مخاطبان و دغدغه های شنوندگان از جمله محیط زیست، ترافیک، بیماری ها و غیره انتخاب می شود.

گفتنی است، برنامه زنده «صبح و زندگی»، شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقیقه به مدت 80 دقیقه،بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

کنترل عوارض پوکی استخوان در «فراسو»

برنامه «فراسو» شبکه رادیویی سلامت، دوشنبه ـ 31 خرداد ماه، به سوالات شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش درباره «کنترل عوارض پوکی استخوان» پاسخ می دهد.

«فراسو» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندستی رادیو سلامت است، که به منظور آگاهی، اطلاع رسانی، تعامل با شنوندگان و ارائه راهکارهای مناسب؛ هر روز در این برنامه از یکی از پزشکان متخصص دعوت می شود تا در کنار کارشناس مجری برنامه به سوالات و پیامک های شنوندگان پاسخ و راهکارهای مناسب را ارائه دهد.

این برنامه رادیویی، روز دوشنبه، با حضور دکتر پناهی، متخصص طب فیزیکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بیان روش های فیزیکی کنترل و درمان پوکی استخوان می پردازد.

گفتنی است، برنامه «فراسو» رادیو سلامت، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 8:30 به مدت 30 دقیقه، به کوشش برنامه سازان گروه «بهداشت و تندرستی» و گروه «تغذیه و سلامت»، بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز، تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

تمرین استقلال در «خونه زندگی»

شبکه رادیویی سلامت، دوشنبه ـ 31 خرداد ماه، در برنامه «خونه زندگی»، به موضوع «تمرین استقلال در خانه برای بچه ها» خواهد پرداخت.

پرورش شهروند مستقل برخاسته از خانواده است. در همین ارتباط، برنامه «خونه زندگی» که کاری از گروه خانواده این شبکه رادیویی است روز دوشنبه با حضور دکتر سیاوش چگینی، روان شناس به سوالات شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش در خصوص اینکه «فرزندپروری» پاسخ می دهد.

این برنامه از بخش های مختلف و متنوعی همچون آموزش آشپزی در قالب نمایش خانوادگی، گزارش مردمی و پیامک همسایگان برنامه، پزشک خانواده با موضوع درمان های ضروری و پخش تماس های مردمی تشکیل شده است.

گفتنی است، برنامه «خونه زندگی»، از شنبه تا پنجشنبه هر هفته در قالب یک نمایش رادیویی از ساعت 10:30 به مدت 80 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 169 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 19:08

به گزارش جام جم آنلاین ، اکشن دلهره آور «اودتا پنجاب» در حالی به روی پرده سینماهای هند می رود، که کمترین تعداد صحنه های حذفی را دارد.

اداره سانسور هند پس از تماشای این فیلم، 89 اصلاحیه برای آن صادر کرد و گفت زمانی به آن اجازه نمایش عمومی می دهد که این صحنه ها از فیلم حذف شوند.

چنین درخواستی از سوی اداره سانسور با تعجب و شگفتی هنرمندان و اهل فن روبرو شد. به گفته آن ها، تا به حال سابقه نداشته که یک فیلم هندی این تعداد اصلاحیه از سوی اداره سانسور بگیرد.

به نوشته سایت ایندیا اف ام، این موضوع باعث اعتراض سازندگان «اودتا پنجاب» شد و آن ها را وادار کرد برای دادخواهی، به دادگاه عالی بمبئی اعتراض کنند.

دادگاه پس از شنیدن حرف های دو طرف و تماشای فیلم، به این نتیجه رسید که درخواست اداره سانسور غیرمنطقی است و از بین 89 مورد حذفی، فقط یک صحنه قابل نمایش عمومی نیست.

اداره سانسور هند از حکم دادگاه عالی بمبئی راضی نیست، اما نمی تواند به آن اعتراضی کند. به این ترتیب، «اودتا پنجاب» با کمترین اصلاحیه امروز به روی پرده سینماهای هند رفت.

تا قبل از این، قرار بود این اکشن دلهره آور حدود دو ماه دیگر در هند اکران عمومی شود. اما تهیه کنندگان آن از ترس این که مشکلی برای آن به وجود بیاید، تصمیم گرفتند سریعا آن را اکران عمومی کنند!

شاهد کاپور، کارینا کاپور و عالیا بهات بازیگران اصلی «اودتا پنجاب» هستند.آبیشک چوبی وظیفه کارگردانی این فیلم پرسروصدا را به عهده داشته است.

اداره سانسور هند اعلام کرده بود درخواست آن برای حذف تعداد زیادی از صحنه های فیلم، جلوگیری از جنجالی شدن آن بوده است. نمایندگان این اداره نگران هستند که نمایش عمومی فیلم، جرقه های اختلافات و درگیری های قومی را در هند دامن بزند.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 172 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 18:03

به گزارش جام جم آنلاین ، فیلم تازه کروگر حال و هوایی اجتماعی دارد و موضوع مهاجرت مسلمانان به آلمان، نقش مهمی در داستان آن دارد.

این فیلم با نام «در سایه» جلوی دوربین می رود و کارگردان آن فاتح آکین فیلم ساز ترک تبار مقیم آلمان است. او فیلم را براساس فیلم نامه ای از خودش کارگردانی می کند.

رسانه های گروهی آلمان می نویسند آکین چند سال است که می خواهد این فیلم را جلوی دوربین ببرد و فیلم نامه آن را براساس تغییر شرایط آلمان در یک سال اخیر، مقداری تغییر داده است.

به نوشته هالیوود ریپورتر، خط اصلی داستان «درسایه» در باره آدمی است که تجربیات مختلف زندگی، او را در آستانه و لبه یک درهم شکستگی ذهنی قرار داده است.

شنیده می شود شهر هامبورگ محل اصلی فیلم برداری این درام پرتنش اجتماعی است. بازیگر اصلی مرد فیلم هم تا یک ماه دیگر انتخاب و معرفی خواهد شد.

دایان کروگر که در فیلم های انگلیسی زبانی مثل «تروا» و «ناشناس» بازی کرده، در سرزمین مادری خود در تعداد اندکی فیلم آلمانی زبان ظاهر شده است.

در سال های اخیر او مقیم فرانسه بوده و در چند فیلم فرانسوی زبان ایفای نقش کرده است. از بین کارهای تازه تر او می توان به «آسمان» فابین برتود اشاره کرد.

فاتح آکین از سال 2010 به صورت جدی به فکر ساخت «درسایه» افتاد. اما مشکلات مالی مانع از تولید آن شد. او می گوید این فیلم حال و هوایی شبیه «راننده تاکسی» مارتین اسکورسیزی دارد.

از قرار معلوم، یکی از دو کاراکتر محوری داستان فیلم اصلیتی عرب تبار دارد که در آلمان با مشکلاتی روبرو و از کمک یک تبعه آلمان برخوردار می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 151 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 18:03

یکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت 15:02

سریال پادری هر شب ساعت 22:15 در ایام ماه مبارک رمضان 1395 (به جز شب های قدر) از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود. همچنین تکرار مجموعه نیز در چند نوبت پخش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 165 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 18:03

به گزارش جام جم سیما ، این بازیگر با ابراز خرسندی از حضور دوباره‌اش در تئاتر افزود: پیش از این درچند نمایش بازی کرده بودم و بعد از آن هم چند پیشنهاد دیگر داشتم اما بسیاری از آنها نمایش‌های خنده‌داری بود که بیشتر برای فروش آماده می‌شد در حالی که معتقدم مجموعه‌هایی مانند تئاتر شهر یا تماشاخانه ایرانشهر جای این گونه نمایش‌ها نیست چون سالن‌هایی مانند «بولینگ عبدو» یا تئاتر «گلریز» چنین نمایش‌هایی را اجرا می‌کنند.

بختیاری ادامه داد: حمید امجد برای خودش استادی در تئاتر است و سبک خاص خودش را دارد. همه کارهای ایشان را دیده‌ام و از قدیم طرفدار تئاترهای ایشان بوده‌ام همیشه متن‌ها و حال و هوای آثارشان را دوست داشتم و خوشحالم که در نمایش یکی از بهترین هنرمندان تئاتر بازی می‌کنم .

او که قرار است با بازی در این نمایش در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، در پاسخ به این پرسش که آیا از بازی در چنین سالنی نمی‌ترسید؟ توضیح داد: کلا از تئاتر می‌ترسم. هر شب که قرار است روی صحنه بروم، صدای تپش قلبم را می‌شنوم. از سوی دیگر سالن اصلی تئاتر شهر ویژگی‌های خاص خود را دارد. بسیاری از هنرمندان و تماشاگران تئاتر خاطرات خیلی زیادی از نمایش‌های این تالار دارند نمایش‌هایی که هر کدام حرفی برای گفتن داشته‌اند.

بازیگر نمایش "پرواز ایکار" ادامه داد: فکر می‌کنم هر بازیگری دوست داشته باشد در تالار اصلی تئاتر شهر کار کند اما این تجربه به همان اندازه که دوست داشتنی است، ترسناک هم هست و من از حالا اضطرابم آغاز شده است. با اینکه به نظر می‌رسد خیلی اعتماد به نفس دارم، اما در درونم هیاهوی عجیبی است و نگران خیلی چیزها هستم.

بختیاری در عین حال با اشاره به وسواس و دقت حمید امجد در آماده سازی آثارش افزود: البته ایشان آنقدر دقیق و سنجیده کار می‌کند و تمرین ما آنقدر زیاد است که فکر می‌کنم همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

این بازیگر با اشاره به دیگر حساسیت‌های امجد در آثارش ادامه داد: هر کاری برای بازیگر یک اتفاق تازه است اما در کارکردن با آقای امجد متوجه شدم هر کلمه بار خود را دارد. شاید خیلی از بازیگران، عمر حرفه‌ای‌شان تمام شود و هرگز بار کلمات را درک نکنند اما خوشحالم که در این نمایش به چنین تجربه‌ای دست یافتم.

بختیاری یادآور شد: بازیگر بدون حضور در تئاتر نمی‌تواند مهارت بازیگری‌اش را بسنجد و حالا خوشحالم که سختگیری آقای امجد ما را هر چه ورزیده‌تر و ماهرتر می‌کند و به ایشان گفته‌ام حتما از کارم خرده بگیرند تا بتوانم هر روز سطح کاری‌ام را ارتقاء بدهم.

بازیگر نمایش "دورهمی زنان شکسپیر" در ادامه صحبتش خواستار توجه بیشتر به تئاتر شد و خطاب به مدیران هنری درخواست کرد که هنرمندان تئاتر را دلسرد نکنند و به آنان آزادی عمل بیشتری بدهند.

وی تاکید کرد: ای کاش سالن‌ها را راحت‌تر در اختیار گروه‌ها بگذارند! در پذیرش متون سختگیری بی‌دلیل نکنند و اجازه بدهند بعضی مسائل که در تلویزیون و سینما امکان مطرح کردنش نیست، در تئاتر گفته شود. کاری نکنیم تا مخاطب تئاتر هم مانند مخاطب دیگر داستان ما از بین برود و اجازه بدهیم هنرمندان تئاتر، آزادی بیان و آزادی بعد بیان داشته باشند.

بختیاری افزود: خود من شخصا آنقدر تئاتر را دوست دارم که اگر درآمد کافی داشتم، اصلا سراغ کار دیگری نمی‌رفتم و امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که هنرمندی مانند آقای امجد سال‌ها از صحنه دور نماند بلکه با فاصله‌های معقول کار کند.

وی درباره نقش خود در نمایش "سه خواهر و دیگران" توضیح داد: نقش دختر رعیتی به نام "ناتاشا" را بازی می‌کنم که بسیار جالب است و حرفهایی دارد که شبیه آن را در جامعه امروز خیلی شنیده‌ایم. ضمن این که آقای امجد در این نمایش تلفیق بسیار ماهرانه‌ای از دو نمایشنامه چخوف و یک نمایشنامه شکسپیر را انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، نمایش "سه خواهر و دیگران" نوشته و کار حمید امجد تیر ماه امسال در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت.

امجد در این اثر به غیر از اشاره به رخدادها و شخصیتهایی واقعی از زندگی شخصی آنتوان چخوف، رخدادها و شخصیتهایی از چند اثر او همچون "باغ آلبالو" و "سه خواهر" را نیز در کنار پاره‌هایی از موقعیت و رخدادهای "شاه لیر" شکسپیر مورد توجه قرار داده است. همچنانکه در این نمایش رد پای گرایش امجد به شناخت و تجربه نمایش‌های سنتی ایرانی و تاریخ ایران نیز جستنی است.

افشین هاشمی دیگر بازیگر این اثر نمایشی است.

منبع : ایسنا

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 158 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:41